'Yok' olmaktan korkmak mı?

Selam,
İçimizde itiraf edemediğimiz ne kadar çok korkumuz var bizim. Biliyor musun? Bir psikolog 'Korkularınızla yüzleştiğinizde daha güçlü ve olgun olursunuz.' demiş. Aslında çok haklı fakat bu normal insanların basit korkuları için söylenmiş bir söz. -Basit demişken bu bir kişisel bir düşüncedir. Tabi ki herkesin korkusu kendisi için büyüktür.- 
Akrofobi (Yüksekten korkma), entomofobi (böcekten korkma) gibi bir çok korku var hayatımızda. İnsanlar bu korkularıyla yüzleşerek başa çıkabilir de. Peki ya ölüm korkusuyla? Onunla nasıl yüzleşeceğiz?
Evet. Ben ölümden korkan bir insanım. Bir anda gelen yok olma hissi. Bunun tanımını kimseye yapamıyorum. Ve insanlar da pek anlamıyorlar beni.
Benim korkum çok başka.
Bir bankta oturup insanları izlediğim zaman çok üzülüyorum mesela. Ben de herkes gibi sadece hayallerime odaklanayım istiyorum. Sürekli ölümü düşünmek istemiyorum. 
Dostum, benim sorunum Allah'ın sadece beni yarattığına inanıyorum. Tabi ki öyle değil ama bazen öyle düşünüyorum. Her şey benim için düzenlenmiş gibi. İnsanlarda gördüğüm iyilikler de kötülükler de sadece bana gösterilmesi gerektiği için yapıyorlarmış gibi. Sanki hayat bir tiyatro sahnesi, başrol benim ve diğer oyuncular sadece beni tamamlamak için varlar.
Anlatamıyorum derdimi değil mi? 
Dostum, yalnız kalmaktan, unutulmaktan korkuyorum. Belki de beynimde 'Yok olma' kavramını tanımlayamıyorum ya da sonsuz ahiret inancını. Toprağın altında olmaktan korkuyorum belki de. Bilmiyorum.
Anlattığım insanlar ibadetlerini yerine getirmediğin için korkuyorsun dediler ama artık onunla da bir ilgisi olmadığını düşünüyorum.

Ya da hatırlanmamaktan korkuyorum?


Sevgili Dost,
Öldükten sonra hatırlar mısın beni? Neler hatırlatacak ve nasıl hatırlayacaksın? 
Bir yıl sonra aklına gelecek miyim?
Ya beş yıl sonra?

*Sevgili Dost kısmı posta kutusundaki mızıka kitabından alıntıdır.





Yorumlar

  1. Sevgili okurum :
    Yok olmaktan mı korkmak
    Yoksa korkmaktan mı yok olmak
    Yada hem yok olurken hem korkmak

    YanıtlaSil
  2. Allah hepimizi doğdumuzdaki temizlikte ölmeyi nasip etsin

    YanıtlaSil
  3. Allah hepimizi doğdumuzdaki temizlikte ölmeyi nasip etsin

    YanıtlaSil
  4. Mevlana ölüm günüm düğün günüm olsun demiş. Bu söz benim çok hoşuma gider. Ölümü bir dost gibi karşılamak lazım , Rabbimin karşında bir dost gibi durmak. Derdini anlatamamanın , anlattıkça temelli sarpa sarıp kimsenin anlayamamasının nasıl olduğunu bilirim. Bence duygu ve düşüncelerin gayet normal :) Bende senin gibi düşünüyorum bazen ama ölmekten değilde ölümü bir dost gibi karşılayamamaktan korkuyorum. İnsallah ölüm bize bir dost gibi gelir.
    Merak etme ben seni hatırlarım seygili dostum :) Her zaman olmasa da bir gün hatırlayınca tebessüm eder ve dua ederim İnşallah :) ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dostum, teşekkür ederim.İnşallah ölümü dost gibi karşılayanlardan oluruz. ^^

      Sil
  5. En büyük korkum Finlandiya'da ölmek :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

'Eleştirilmeyen insan ilerleyemez.'
Neden bir yorum bırakmıyorsun?

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anı/ Günlük Defteri Yapımı

Trabzon'da yaşadığım bir anım :)

Belki de kırıldıkça parlarız